2010. szeptember 11., szombat

Mennyire akarod?

Gyermekkorában mindenkinek teljesen konkrét céljai vannak. Aztán ezek idő közben megkopnak, és felnőttként a legtöbben a "Mi a célod az életben?" kérdésre csak teljesen általános, nem megfogható dolgokat sorolnak: anyagi biztonság, egészség, hitelek visszafizetése, nagy ház, nagy autó, nyugalom, stb ....

Annak idején a fiamat minden reggel én vittem óvodába. Reggelente, több szülővel is beszélgettünk az öltöztetés közben, és az egyik pár rendkívül szimpatikus volt. Sokat panaszkodtak, hogy az egyiknek nem megy az üzlet, a másik utálja a munkahelyét, ezért egyik reggel úgy döntöttem, hogy beszélek velük, elmesélem, mivel foglalkozom. Néhány napon belül el is mentem hozzájuk egy kötetlen beszélgetésre.

Amikor feltettem azt a kérdést, hogy mik a céljaik, akkor közölték, hogy rengeteg van. Kértem őket, hogy akkor fogjanak egy papírt és írják össze. 2 perc alatt sikerült nekik összeírni 15-20 darabot, aztán megakadtak. Maguk sem akarták elhinni.

Mondtam nekik, hogy a gyerekek sokkal jobban szabadjára tudják engedni a gondolataikat, nincsenek bennük azok a korlátok, amiket a felnőttek az évek ssorán már felhúztak maguknak, vagy belenyugodtak, hogy a környezetük felhúzta nekik.

Odahívtam az 5 éves kisfiukat, és neki is feltettem a kérdést: "Mit szeretnél, ha a tiéd lenne? Bármit kérhetsz ..." - És elkezdte sorolni, a szülők nem győzték írni. Úgy 30-nál járhattunk a gyerek elszaladt játszani egy picit. 2 perc múlva visszajött és még mondott 10 dolgot. Ezt még egy párszor eljátszotta, aztán az egyik alkalommal azt mondta, hogy szeretne egy hűtőt (!) a szobájába. Az anyukája rögtön közölte, hogy ez milyen hülyeség, minek az neki, ezt fel sem írja .... na így adják meg még a szülők is a saját gyerekeiknek a korlátokat. Miért ne kérhetne egy kis hűtőt a szobájába? Végülis tényleg praktikus dolog, ha jól belegondolunk.

Aztán a gyerekek sztárokról álmodoznak, némelyikért fanatikusan rajonganak. Egy aláírásért a kedvenc sztárjukért órákig képesek sorban állni a szálloda vagy aréna bejáratánál. De ez még nem akkora áldozat.

Nézd meg a következő jelenetet a Gettó milliomos című filmből. A történet Indiában játszódik egy nyomortelepen. A kissrác egy pottyantós WC-ben, a kedvenc sztárja pedig éppen akkor érkezik helikopterrel. Te valóban bármit megteszel a céljaidért?


És hogy az élet során az álmok hogy tünnek el, és az emberek többsége hová jut a megvalósításukban, azt pedig a következő rövid, de igen tanulságos rajzfilmben megnézheted.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Featured Images